Zakup motocykla

motocykl-385x198Motocykle są jednymi z pojazdów samochodowych. Zaliczane są do pojazdów jednośladowych. Od samochodu odróżniają się one przede wszystkim tym, że nie posiadają nadwozia, a ponadto wyposażone są zazwyczaj w tylko dwa – a nie cztery – jezdne koła. Poza tym liczy się również pojemność silników – w przypadku motocykli musi być to co najmniej pięćdziesiąt centymetrów sześciennych, chociaż kiedyś obowiązywały w tym zakresie inne standardy – jak na przykład przed druga wojną, kiedy było to sto centymetrów sześciennych.
Motocykle, podobnie zresztą jak i inne pojazdy, nie należą do maszyn bezawaryjnych. Od czasu do czasu zdarzają się awarie, które wymagają koniecznie naprawy. Nie wszystko można tutaj robić we własnym zakresie – najczęściej trzeba oddać motocykle do serwisu, albowiem usterki są mniej lub bardziej poważne. Na ich powstawanie wpływ ma szereg rozmaitych czynników – nie bez znaczenia jest to, w jaki sposób ktoś jeździ i w jakim stopniu eksploatuje swój motocykl, chociaż oczywiście nie da się odpowiadać za innych użytkowników ruchu.
Zakup motocykla to dość poważna inwestycja. Z tego też właśnie powodu wiele osób decyduje się na zakup używanego sprzętu – czy to poprzez ogłoszenia, czy też w komisie. Jest to z całą pewnością spora oszczędność, nie mniej jednak kupowanie używanego pojazdu przypomina nieco kupowanie kota w worku – do uczciwości sprzedawcy trzeba zawsze podchodzić z dystansem. Przy tej okazji na mnóstwo rzeczy trzeba zwracać uwagę, czujność jest tutaj obowiązkowa na każdym kroku, konieczna jest też jazda testowa.
Jednym z miejsc, gdzie można kupić używane motocykle jest komis samochodowy. To również dobre miejsce, aby sprzedać motocykl. Wszystko w takiej instytucji funkcjonuje w oparciu o specjalne umowy komisowe. Jeżeli wystawiony w ten sposób na sprzedaż motocykl znajdzie kupca, wówczas komis pobiera z tego tytułu prowizję – jaka jest jej wysokość, to już zależy od tego, co obie strony postanowiły w umowie. Przedłożona klientom komisu cena końcowa każdego pojazdu zawsze jest powiększona o stosowną prowizję.
Wśród klas motocykli wyszczególnia się między innymi motocykle sportowo-turystyczne. Oferta rynkowa w tym zakresie jest bardzo szeroka. Tutaj także – podobnie zresztą jak w paru innych segmentach tego rynku – dominują producenci rodem z Japonii, chociaż warto pamiętać o wspaniałych tego rodzaju pojazdach marki BMW chociażby. Motocykle takie mają bardzo dobre osiągi i są stosunkowo lekkie. Pomimo tego, że zawieszenie jest w nich stosunkowo sztywno zestrojone, gwarantują naprawdę wysoki komfort jazdy.Naprawa motocykli jest czymś zupełnie oczywistym jak w przypadku i innych pojazdów samochodowych. Zdarza się przy tej okazji bardzo wiele awarii. Dla przykładu motocykle produkowane przez firmy japońskie bardzo często mają to do siebie, że w ich przypadku nierzadko pojawia się kłopot z urwanym gwintem. Zdecydowanie najbardziej są na to narażone te gwinty, które zrobiono z aluminium. Usunięcie takie usterki serwisie nie jest generalnie drogie, choć jeśli gwintów zerwanych jest kilka, to i koszty są wyższe.
Do grona najczęściej wykonywanych w motocyklach napraw zaliczane są naprawy głowic oraz przy okazji wymiana znajdujących się pod nimi uszczelek. Jest to konieczne z kilku powodów. Przede wszystkim nie wolno dopuścić do tego, aby głowica się przegrzała, ponieważ wówczas ulega deformacjom. Może również pęknąć. Ponadto może również dojść do wycieku oleju z silnika. W jednym i w drugim przypadku nie są to sytuacje korzystne dla silnika. Wyciek oleju to jeszcze pół biedy, ale uszkodzona głowica to już poważny i kosztowny problem.
Serwis motocykli wielu osobom kojarzy się z zakładem, w którym są dokonywane naprawy tych pojazdów. Po części jest to prawda, ale nie do końca. Poprzez serwis motocykli należy rozumieć ogół rozmaitych czynności, które są wykonywane po to, aby zachować możliwie jak najdłużej techniczną sprawność pojazdu – aby podczas jazdy był on bezpieczny w użytkowaniu. Wiele spośród tych czynności wykonywać nie tylko można, ale wręcz trzeba we własnym zakresie, ale są również i takie, zajęcie się którymi powierzyć trzeba serwisowi.
Sprzęgło motocyklowe to ten element motocykla, serwisowania którego podjąć się można w swoim zakresie. Po czym poznać, że czas na to najwyższy? Przede wszystkim po tym, że przy wyższych obrotach nie następują żadne zmiany w zakresie prędkości. Aby wymienić w pojeździe sprzęgło, potrzebne są do tego celu również i nowe tarcze sprzęgłowe. Wymiana oleju nie jest co prawda konieczna, nie mniej jednak lepiej jest to zrobić. Często przy tej okazji wymiany wymagają także przekładki sprzęgła – to zwykle efekt palenia gumy.
Niezmiernie istotną rzeczą, jeżeli chodzi o serwis motocykli, jest ich zimowanie. Cóż, zima nie jest porą roku sprzyjającą jeździe na motocyklu. Właściwe zimowanie jest konieczne z tego przede wszystkim powodu, aby wiosną uniknąć bardzo przykrych niespodzianek. Ponadto dobrze zimowany motocykl nie ulega tak łatwo awariom. Niezbędne jest podjęcie rozmaitych czynności konserwacyjnych w tym zakresie z dokładnym umyciem pojazdu włącznie. Do tego dorzucić trzeba szereg czynności o charakterze stricte mechanicznym.

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.